Landaroth: Autorska Strategia Fantasy
Zawieszona na czas nieokreślony
FAQ
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Zaloguj
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Szukaj
Forum Landaroth: Autorska Strategia Fantasy Strona Główna
->
Stare Zasady i Reguły
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Reformy Gry
----------------
Mechanika
Fabuła
Landaroth znany z ksiąg
----------------
Mapy
Kultura Państw
Kalendarz
Historie i Mity
Poradnik
Landaroth na codzień
----------------
Dyplomacja - sprawy zewnętrzne
Nastawienia państw - sprawy wewnętrzne
Obóz Najemników
Potyczki
Gildia Bohaterów
Landaroth: MS-RPG
----------------
Ogłoszenia o sesjach i ich komentarze.
Trwające sesje
Wszystko związane z RPG w Landaroth'cie
Karczma
----------------
Rzeczy ważne
Mniej ważne rzeczy
Testy
Zgliszcza
----------------
Stare grafiki
Kultury państw
Przykład Państwa
Stare Zasady i Reguły
Stare Ważne rzeczy
Stare mniej ważne rzeczy
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Seadragon
Wysłany: Śro 20:05, 18 Paź 2006
Temat postu:
Zużycie żywności przez wojsko
Jak powszechnie wiadomo, żołnierz musi jeść.
Gdy siedzi w domu, jedzenie zapewnia mu rodzina. Gdy zaś na słuzbie - państwo. W związku z tym każda prowincja może bez ponoszenia żadnych kosztów utrzymywać pewną liczbę jednostek (niezależnie jakich), jak przedstawia to poniższa tabela. Oczywiście im lepsze miasto (wyższy poziom budynku głównego, tym liczba ta jest wyższa).
Kod:
Poziom Liczba jednostek
1 4
2 8
3 12
4 16
Gdy w danej własnej lub każdej cudzej prowincji stacjonuje więcej wojska, niż jest ona w stanie utrzymać (cudze w ogóle nie utrzymują wrogich (w tym i naszych) wojsk), turowo zużywają one następujące ilości żywności:
1 żołnierz (dowolny) -> 1 jednostka Żywności [Ż]
1 koń -> 2 Ż
1 oddział pieszy (20 żołnierzy) -> 20 Ż
1 oddział konny (10 żołnierzy i 10 koni) -> 30 Ż
1 oddział jeździecki (ale nie konny) -> 40 Ż
1 oddział powietrzny -> 50 Ż
Jednostki mechaniczne również zużywają Żywność (katapulty ktoś musi przecież obsługiwać). Zużycie przez 1 jednostkę wynosi jednak 2 razy mniej, czyli 10 Ż na turę.
Ładowność statków
Tutaj raczej bez niejasności - każdy statek ma swoją ograniczoną ładowność - zarówno w zapasach, jak i ilości żołnierzy, których można zabrać na pokład.
Kod:
Poziom Statku Ilość jednostek Ilość żywności
1 4 200
2 6 300
3 8 400
4 10 500
Seadragon
Wysłany: Pon 10:45, 17 Lip 2006
Temat postu: Koszty jednostek
As promised, that's it:
Koszty jednostek
Każdy oddział, w zależności od jego zdolności i uzbrojenia, będzie wymagał różnych środków, aby go zwerbować. Poniższy schemat przedstawia szczegóły ustalania kosztów poszczególnych jednostek.
Atak wręcz
– co 2 punkty 1 Lt więcej
Atak dystansowy
– co 2 punkty 1 Lt więcej
Obrona
- co 2 punkty 1 Lt więcej
Przeliczniki:
Koszt jednostek zwiększa się także wraz z zużyciem surowca, w końcu trzeba za niego zapłacić. Każdy surowiec kosztuje mniej lub więcej, przeliczniki ile trzeba zapłacić Lentarów za jednostke w związku z zużywanymi surowcami podaje poniżej. Tak więc:
10 jednostek drewna - 5 Lentarów
10 jednostek żelaza - 7 Lentarów
10 jednostek ropy naftowej - 15 Lentarów
10 jednostek prochu - 15 Lentarów
10 jednostek mithrilu - 20 Lentarów
UWAGA: Jeśli jednostka zużywa mniej surowców niż 10 płacimy zgodnie z zasadami zaokrąglania. Np: za 5 jednostek żelaza zapłace zapłace 4 Lentary.
Tak więc za pierwszo poziomową jednostke używającą tylko oręża z żelaza zapłace normalne koszty + 7 lentarów za surowce(od teraz nie płacimy surowcami za jednostki!!).
Kod:
1-2 1 Lt
3-4 2 Lt
5-6 3 Lt
7-8 4 Lt
9-10 5 Lt
11-12 6 Lt
13-14 7 Lt
15-16 8 Lt
17-18 9 Lt
19-20 10 Lt
itd.
Przeznaczenie
– jeśli jest kilka, należy zsumować
Kod:
Armia 1 Lt
Zwiad 2 Lt
Obrona karawan 3 Lt
Oblężenie 4 Lt
Szybkość
– niema wpływu na koszty
Zasięg
– koszt równy wartości: 2-2 Lt, 3-3 Lt, 4-4 Lt, 5-5 Lt
Magia
– każde 10 punktów Many kosztuje 1 Lt
Poziom
nie ma wpływu
Przykład #1:
Waleczni Niewolnicy
Kod:
Atak wręcz: 6 3 Lt
Obrona: 5 3 Lt
Szybkość: 3
Przeznaczenie:
Armia 1 Lt
Suma: 12 Lt
Przykład #2:
Wędrowni Procarze
Kod:
Atak wręcz: 4 2 Lt
Atak dystansowy: 2 1 Lt
Obrona: 6 3 Lt
Szybkość: 3
Zasięg: 2 2 Lt
Przeznaczenie:
Armia 1 Lt
Zwiad 2 Lt
Ochrona karawan 3 Lt
Suma: 19 Lt
Seadragon
Wysłany: Pon 21:30, 15 Maj 2006
Temat postu:
Gdy gra już się rozpocznie, a wszystkie jednostki graczy będą już miały ręce i nogi, rekrutacja poszczególnych oddziałów do własnej armii odbywać się będzie na następujących zasadach:
W
tym
temacie, w duzej tabeli przy
Budynkach Gospodarczych
-
Warsztatach
jest minitabelka
"zużycie"
.
Przedstawione w niej są ilości surowców, jakie zużyć trzeba do uzbrojenia 1 oddziału danej jednostki.
Jak doskonale wiecie, każda jednostka ma swój poziom - jest to poziom, jaki musi mieć dany budynek militarny, by móc powołać do istnienia daną jednostkę.
Oczywiście im wyższego poziomu jest jednostka, tym wyższe koszty jej powołania.
Z drugiej strony jednak, im wyższy poziom Warsztatów, tym doskonalsze metody produkcji uzbrojenia, wymagające zużycia mniejszej ilości surowca na wyposażenie takiej samej ilości żołnierzy (czyt. 20 - 1 oddziału jednostki).
Dlatego też w miarę rozwoju Warsztatów zwiększa się liczba dostępnych jednostek i jednocześnie spadają koszty ich powołania.
W domyśle surowcem do produkcji broni jest żelazo. Są jednak również jednostki używające broni drzewcowych lu broni palnej. Wówczas koszty wydobycia są po równo (pół na pół) dzielone między:
żelazo i drewno - bronie drzewcowe
drewno i proch - broń palna (Pistolet, Garłacz, Muszkiet i Strzelba)
żelazo i proch - broń palna (Granaty, Karabin i Armata)
Powyższe wyjaśnienia są koszami wyposażenia jednostek, do których dojdzie jeszcze koszt samego szkolenia. Schemat, jak będzie się go obliczać wciąż jest w przygotowaniu, ale za kilka dni powinien być ukończony i ogłoszony naszej niezwykle licznej braci forumowej
EDIT
17.10.06 Na życzenie, łopatologiczne wyjaśnienie tej zasady jest
tutaj
.
Amras
Wysłany: Nie 10:03, 14 Maj 2006
Temat postu: Jednostki - struktura, tworzenie, właściwości
Struktura armii
Żeby był jakiś ład w grze i nie było tak że jeden kraj ma ponad 100 różnych jednostek z czego połowy być może nigdy nie wyprodukuje powołałem pewien system który nam przybliży i ustabilizuje struktury armii wszystkich państw.
Otóż każde państwo ma prawo w grze posiadać od
20
do maximum
40
różnych jednostek. W tym także zawierają sie ograniczenia poszczególnych rodzajów a wygląda to następująco:
Jeździeckie
- 9 rodzajów max (nie liczy się tutaj tylko straż pilnująca generała)
Oblężnicze (machiny/inne)
- 5 rodzajów max (nie uwzględniając taranów, drabin, podkopów i wież oblężniczych, gdyż są one dostępne dla każdego gracza)
Powietrzne
- 2 rodzaje max
Magiczne
- 5 rodzajów max (uwzględniając kapłanów)
Wodne
(statki, itp.) - 5 rodzajów max
Pieszo-podobne
(np. Psy bojowe, Złowieszcze zwierzęta, itp.) - 2 rodzaje max
Piechota
- tu nie ma ograniczeń ich liczby; możemy wykorzystać tyle rodzajów, ile miejsca nam zostało do maksymalnej 40 (np. wykorzystaliśmy 17 różnych innych rodzajów to rodzajów piechoty możemy zrobić 23 maximum). Odziały walczące na dystans nie powinny, ale mogą przekraczać liczbą rodzajów zwykłą piechotę walczącą wręcz.
Poziomy Jednostek
- Są 4 poziomy jednostek, równe poziomowi budynku koszar, jaki jest potrzebny, aby je powołać. Im poziom jednostki jest wyższy, tym jednostka lepsza, ale też i droższa - np. w przypadku piechoty Zwykły Włócznik może mieć 1. poziom, a Bojowy Włócznik już poziom 2.
Rodzaje jednostek
- można mieszać np. Paladyn, który zna się na walce i ma moce kapłańskie to mieszanka piechoty i jednostek magicznych. Mieszane jednostki przydzielane są do jednej z grup, z której się wywodzą - czyli np. Paladyna możemy kwalifikować albo do magicznych albo do piechoty (lepiej do piechoty, bo przede wszystkim walczy w ręcz, a poza tym szkoda miejsca na magiczne, których liczba jest ograniczona).
Nie może być też tak, że cała piechota czy inny rodzaj to jednostki wyłącznie mieszane, dlatego ich liczba nie może przeważać liczby normalnych jednostek –np. mając 12 rodzajów piechoty do dyspozycji, możemy stworzyć maksimum 5 mieszanych – nie może być ani więcej ani tyle samo, co zwykłych, bo to by było oszustwo.
Nie może też być czegoś takiego, jak zwiększenie liczby rodzajów jednostek np. jeździeckich z 9 na 10 przy poświęceniu 1 rodzaju jednostki piechoty.
Tworzenie poszczególnych jednostek
Uzbrojenie:
Dobieramy je z
listy broni
oraz
pancerzy i tarcz
.
Przeznaczenie:
Armia, Ochrona Karawan, Oblężenie, Zwiad (może być kilka)
Atak wręcz:
Równy jest współczynnikowi ataku broni do walki wręcz, jaką wybraliśmy. W przypadku, gdy jest to kawaleria na specjalnym wierzchowcu może zadawać dodatkowe obrażenia, do ustalenia z MG.
Atak dystansowy:
Równy jest współczynnikowi ataku broni do walki na dystans (o ile dana jednostka taką posiada). Jeśli jednostka jest magiczna zależy to od czaru, jaki rzuca.
Obrona:
Równa jest współczynnikowi obrony zbroi i/lub tarczy, jaką wybraliśmy do wyposażenia jednostki.
Poziom:
do ustalenia z MG (patrz też powyżej - w dziale Struktura armii).
Szybkość:
W przypadku piechoty wynosi 2 lub 3, w przypadku kawalerii - 4 lub 5. W przypadkach machin tylko 2, w uzasadnionych przypadkach 3.
Zasięg:
Równy jest współczynnikowi zasięgu broni jaką wybraliśmy lub czaru jakiego się stosuje.
Koszt:
Zależny od wszelkich powyższych współczynników. Sposób jego wyliczenia jest
dwa posty niżej
.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Elveron phpBB theme/template by
Ulf Frisk
and
Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin