Landaroth: Autorska Strategia Fantasy
Zawieszona na czas nieokreślony
FAQ
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Zaloguj
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Szukaj
Forum Landaroth: Autorska Strategia Fantasy Strona Główna
->
Stare Zasady i Reguły
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Reformy Gry
----------------
Mechanika
Fabuła
Landaroth znany z ksiąg
----------------
Mapy
Kultura Państw
Kalendarz
Historie i Mity
Poradnik
Landaroth na codzień
----------------
Dyplomacja - sprawy zewnętrzne
Nastawienia państw - sprawy wewnętrzne
Obóz Najemników
Potyczki
Gildia Bohaterów
Landaroth: MS-RPG
----------------
Ogłoszenia o sesjach i ich komentarze.
Trwające sesje
Wszystko związane z RPG w Landaroth'cie
Karczma
----------------
Rzeczy ważne
Mniej ważne rzeczy
Testy
Zgliszcza
----------------
Stare grafiki
Kultury państw
Przykład Państwa
Stare Zasady i Reguły
Stare Ważne rzeczy
Stare mniej ważne rzeczy
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Amras
Wysłany: Wto 14:38, 13 Cze 2006
Temat postu: Oblężenie
Oblężenie
, będzie można je stosować zarówno w bitwie jak i na mapie politycznej do przemieszczania...
a)
Oblężenie Miast
: Odbywa się ono na mapie, jeśli wyślemy jakąś armię pod miasto ale nie atakujemy je tylko po prostu tam stoimy i robimy oblężenie następnie w zależności od tego jakie są mury w danym mieście musimy stać swoją armią przez określoną liczbę tur by miasto skapitulowało. np. Zaatakowaliśmy miasto które ma mury na poziomie 2, musimy odczekać 4 tury by miasto skapitulowało i dostało się w ręce naszych żołnierzy. Nie poleca się tego typu oblężenia, jeżeli mamy zamiar szybko podbijać i wyeliminować państwo. Pamiętajmy też o tym, że, mimo iż miasto jest oblężone a jakaś armia się ukrywa w mieście mogą spróbować zaatakować twoja armie żeby się wyzwolili spod oblężenia, jeśli im się to nie uda oblężenie trwa dalej, jeśli jednak cię pokonają oblężenie zostaje przerwane a twoje wojsko się wycofuje spod miasta(nadal jednak jest na tej samej prowincji). Pamiętajmy też, że może nadejść wsparcie dla miasta z wrogom armią która wspólnymi siłami też może nas odgonić i przerwać oblężenie, wówczas wtedy będziemy znowu musieli próbować od nowa oblężenia miasta. By rozpocząć oblężenie murów 3. i 4. poziomu, niezbędne jest posiadanie armii z przynajmniej 1 jednostką oblężniczą. Oto Lista i potrzebny czas na zajęcie danego miasta:
Mur 1 Poziomu - 2 tury
Mur 2 Poziomu - 4 tury
Mur 3 Poziomu - 6 tury
Mur 4 Poziomu - 8 tury
Fosa - + 1 tura
Pułapki Bitewne - + 1 tura
Inne - + 1 tura
Jeżeli Armia utrzyma pozycje przy mieście przez dany czas, ludność miasta ulega kapitulacji wraz z wojskiem, które mogłoby się tam znajdować. Jeśli dane miasto niema żadnych struktur obronnych jest zajmowane od razu bez czekania.
b)
Oblężenie Bitewne
: Jest ono wtedy gdy nie mamy czasu albo okoliczności nam nie pozwalają na czekanie aby prowadzić oblężenie miasta. Wówczas rozpoczyna się walka na Mapie jak w normalnych bitwach. Również, aby móc prowadzić Oblężenie Bitewne potrzebne są machiny oblężnicze. Budujemy je w miastach, są to najczęściej Katapulty bądź balisty, choć w naszej grze każdy ma nieco inne machiny. Są też Machiny Uniwersalne, które mogą być konstruowane przez każdego niezależnie od rasy, które nas nic nie kosztują, ale pamiętajmy, że żeby je zbudować musimy odczekać pewien czas, aby je skonstruować. Oto lista tych machin:
Drabiny
- 1 tura
Uzbrojenie: Drewniany Pancerz
Przeznaczenie: Oblężenie
Atak: brak Obrona: 8, Szybkość: 3
Taran
- 2 tury
Uzbrojenie: Cienki pancerz metalowy
Przeznaczenie: Oblężenie
Atak: 10, Obrona: 12, Szybkość: 2
Podkop
- 2 tury
Uzbrojenie: Drewniany Pancerz
Przeznaczenie: Oblężenie
Atak: brak, Obrona: 8, Szybkość: 3
Wieża Oblężnicza
- 2 tury
Uzbrojenie: Gruby metalowy pancerz
Przeznaczenie: Oblężenie
Atak: brak, Obrona: 15, Szybkość: 2
Jeżeli nasz Dowódca ma poziom wyższy niż 1., może budować machiny 2x szybciej - np. po 2 drabiny albo 1 taran w 1 turę.
Wszystkie machiny oblężnicze mogą oczywiście być atakowane.
Mury i Brama mają określone współczynniki: wytrzymałość i trwałość. Procedura zniszczenia danego odcinka muru jest taka sama, jak w przypadku
magicznego
jego odpowiednika (w poście pod linkiem jest to szczegółowo opisane).
Kod:
Poziom Muru Wytrzymałość Trwałość
1 100 10
2 150 25
3 200 35
4 250 50
W przypadku bram jest to nieco inaczej - są one przecież najsłabszym ogniwem całego muru. Współczynniki bramy są o 1/5 mniejsze niż wytrzymałość muru, wynoszą więc:
Kod:
Poziom Bramy Wytrzymałość Trwałość
1 80 8
2 120 20
3 160 28
4 200 40
Dodatkowo, na 2. 3. i 4. poziomie mury mogą zadawać obrażenia oblegającym je jednostkom. Rodzaj ataku jest zróżnicowany w zależności od rasy - np. u Demonów będzie to gorąca smoła.
Kod:
Poziom Muru Atak
2 1
3 2
4 3
Dodatkowymi zabezpieczeniami naszych twierdz są: fosa i pułapki bitewne (znów zróżnicowane pod względem ras i nacji).
Fosa
: Jako, że przebycie jej wymaga nieco dłuższego czasu niż przebiegnicie tego samego czasu po płaskiej ziemi, wkroczenie oddziału do fosy powoduje jego unieruchomienie na 1 rundę. Oprócz braku możliwości poruszania się oddział ten otrzymuje karę -2 do Obrony.
Pułapki Bitewne
: Są to np. zakamuflowane doły z zaostrzonymi palami. Mogą być one rozstawione przed bitwą przez stronę broniącą się na maksymalnie 4 wybranych polach. Jeżeli jakaś jednostka wkroczy pole zajmowane przez pułapkę, automatycznie ginie.
Inne
: Wszelkie propozycje graczy do ustalenia z MG.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Elveron phpBB theme/template by
Ulf Frisk
and
Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin