Landaroth: Autorska Strategia Fantasy
Zawieszona na czas nieokreślony

FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Mechanika gry - pytania, komentarze i debaty
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Landaroth: Autorska Strategia Fantasy Strona Główna -> Stare Ważne rzeczy
Autor Wiadomość
Leandor
Wybraniec Ainiss



Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kirast - Idil

PostWysłany: Czw 17:14, 01 Cze 2006    Temat postu: Mechanika gry - pytania, komentarze i debaty

Morale: A teraz, mam pytanie, jak się to wszystko ma do chorągwi, czy chorągwie dzierżą tylko dowódcy, czy też są do tego specjalni sztandarowi. A jeśli są to o ile morale podnosi chorągiew/sztandar?

Acha i jeszcze jedno, wcięło gdzieś tabelke w której były statystyki danej broni, o ile podnosi atak itd...

(Przeniesione z innego tematu:)
Wiem że to część pierwsza i nie chce być natrętny, ale że u mnie panuje dość mocno magia objawień, czyli kapłańska to chciałbym wiedzieć pod jaką kategorię będzie??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seadragon
Syn Tsagana



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orda Heilar

PostWysłany: Czw 20:26, 01 Cze 2006    Temat postu:

Listy broni nigdzie nie wcięło, wystaczy troszkę poszukać. A dla leniwych - tutaj.

Co do podziału na magię objawień i wtajemniczeń. Proroctwo Valtimara to nie D&D (choć sporo z niego korzysta) i tutaj taki podział nie obowiązuje. Magia to magia, dzieli się na 10 szkół, co jest zresztą opisane w odpowiednim temacie.
A jeśli koniecznie chcesz żeby była to magia objawień, to wszystkie swoje jednostki magiczne zrób kapłanami swoich bóstw i będziesz miał magię kapłańską.

Co do chorążego, to jeszcze do końca nie jestem pewien, ale być może jego śmierć będzie owocowało spadkiem morale o 1. Temat do dyskusji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Revan
Władca Krainy



Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Asii'gar

PostWysłany: Czw 20:48, 01 Cze 2006    Temat postu:

A co z przemówieniami przed bitwą ? Będą powiększać morale ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seadragon
Syn Tsagana



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orda Heilar

PostWysłany: Czw 20:57, 01 Cze 2006    Temat postu:

Myślę, że co do przemówień, to ich działanie będzie już wliczone w te bazowe 3. Bo przecież raczej zasadzek nie będziemy organizować (bo to za bardzo wszystko skomplikuje), a tak to przed regluarną bitwą każdy dowódca będzie nawijał swoim chłopcom jakieś głupoty... Wg mnie nie ma co już bardziej kombinować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Leandor
Wybraniec Ainiss



Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kirast - Idil

PostWysłany: Czw 20:57, 01 Cze 2006    Temat postu:

Acha sory Seadragon'ie, nie zauważyłem obrażeń, myślałem że są tylko koszty. No właśnie ponawiam pytanie Revan'a co z przemówieniami??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seadragon
Syn Tsagana



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orda Heilar

PostWysłany: Czw 21:07, 01 Cze 2006    Temat postu:

A co do chorągwi i chorążego - jako że jest to jednostka taka jak i pozostałe, jego rola nie będzie zbyt znacząca.
Jeśli chorąży zginie w czasie, gdy armią dowodzi Dowódca, Generał ablo Władca, nie ma to żadnego efektu na morale wojska. Jeśli jednak pierwszy zginie któryś z VIPów, śmierć chorążego pociąga za sobą spadek morale o 1.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seadragon
Syn Tsagana



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orda Heilar

PostWysłany: Sob 22:25, 07 Paź 2006    Temat postu:

Wyniknęła pewna sprawa, której w gronie MG nie byliśmy w stanie rozwiązać, zwracamy się więc do was - graczy - abyśmy demokratycznie podjęli pewne decyzje.

Ale przejdę do rzeczy.

Przed rozpoczęciem gry stworzyłem zasady, na jakich odbywać się miała rekrutacja jednostek wojskowych. Zostały one wszystkie zamieszczone na forum, więc teoretycznie powinny zacząć naprawdę obowiązywać wraz z rozpoczęciem gry. Niestety - wszyscy - łącznie z gronem MG - zapomnieli o pewnej ich części, w wyniku czego nie zostały one wprowadzone w rozgrywkę.

Konkretnie chodzi tutaj o to, że koszty stworzenia jednostki to nie tylko koszty szkolenia, ale też i wyposażenia. Te pierwsze, wyrażone w lentarach są jak najbardziej stosowane, ale te drugie - niestety już nie.
Moim założeniem było, żeby rudę żelaza wydobywaną w kopalniach przetapiano na czyste żelazo, a z niego wyrabiano uzbrojenie dla wojska. Szczegółowo jest to opisane w tym miejscu (polecam przypomnienie sobie). Niestety - jeszcze przed rozpoczęciem wiele osób o tym nie wiedziało (lub zapomniało) i nie działało w żadnym kierunku (chociażby poprzez zdeklarowanie odpowiednich budynków startowych), aby zapewnić sobie możliwość szkolenia jednostek już od początku gry. Wprowadzanie tej zasady teraz - gdy gra już się zaczęła - może spowodować, że przez pewien czas niektórzy nie będą mogli prawie w ogóle szkolić jednostek, a inni będą mogli w bardzo ograniczonym stopniu.

Tutaj dochodzę więc do prośby ze strony MG do graczy - niech każdy z was wypowie się, co sądzi o tej sprawie - przede wszystkim czy jest za wprowadzeniem już teraz, czy też nie - lepiej zostawić tak jak praktycznie jest do tej pory i wprowadzić tę zasadę w kolejnej edycji gry.

Na pierwszy ogień wypowiem się więc ja. Uważam, że powinniśmy mimo wszystko wprowadzić tę zasadę, gdyż znacznie zwiększy to realizm powoływania pod broń żołnierzy. Kolejnym punktem mojego podparcia jest to, że bez tego surowce Ruda żelaza i Żelazo nie mają sensu istnienia, gdyż nie można z nimi zrobić nic innego, jak tylko sprzedać. Wybudowanie kopalni rudy żelaza trwa 1 turę, kuźni zaś 2, więc w sumie po 3 turach możliwość szkolenia zostanie wznowiona. A na początek raczej nikt nie będzie wypowiadać sobie wojen itp.

Takie jest moje zdanie, zapraszam was do dyskusji, gdyż kwestia jest dość znacząca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amras
Ojciec Landarothu



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Vesanai

PostWysłany: Sob 22:38, 07 Paź 2006    Temat postu:

No właśnie... i ja też mam dylemat i ja osobiście jestem przeciw:

Po pierwsze, zarówno ja jak i spora część pozostałych graczy nie posiada kuźni, a nawet niektórzy nie maja kopalni żelaza(w tym ja) w związku z tym na początku nie miałbym żadnych wojsk, a w mojej strategii przyjąłem raczej (jak zapewne większość) zbudowania armii w bardzo szybkim czasie... Zmiana tego by to wykluczała a każda tura jest dla mnie na wagę złota...

Po drugie, na pewno wielu z nas w związku z tym chciałoby zmięć budynki startowe, z czym byłby niestety spory problem biorąc pod uwagę, że gra się rozpoczęła.

Po trzecie byłby też problem z pozyskanymi już nowo rekrutowanych jednostek, ponieważ zostały rekrutowane bez problemu i ich sens bycia też byłby trochę nie w porządku do gry...

Choć chciałbym też zaznaczyć, że mam również podobne poglądy do Seadragona jednak mi ta zmiana nie przypada do gustu, dlatego proszę wszystkich graczy o wypowiedź jak najszybciej!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ric Simane
Władca Krainy



Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 22:49, 07 Paź 2006    Temat postu:

Ja jestem za wprowadzeniem zasady. Chwilowa przerwa w rekrutacji żołnierzy chyba nikomu nie zaszkodzi, a skoro mówicie, że wszystkie osoby zapomiały na starcie o kuźni, to każdy powinien to odczuć w równym stopniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Coen
Władca Krainy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Twierdza Tara, księstwo Pyruna, Landaroth

PostWysłany: Sob 22:53, 07 Paź 2006    Temat postu:

Ja jestem za rozwiazniem połowicznym:
Nie zmieniamy listy budynków, wyszkolone jednostki pozostaja - uznajmy to za bonus wynikajacy z buga. Nie pierwszy, nie ostatni.
Zaś co do tego co zrobic to proponuje wprowadzić jednak tą zasadę. Tyle ze Seadragon, wyjaśnij ją dokładnie, przyjemnie konkretnie. Bo pod podanym linkiem mamy link do kolejnego tematu gdzie jest tabelka ze skrutami z których nie idzie nic zrozumiec. Przynajmniej mi. Dlatego jesli to wprowadzicie to wyjaśnijcie te mechanike łopatologicznie z konkretnymi przykładami itd...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Coen
Władca Krainy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Twierdza Tara, księstwo Pyruna, Landaroth

PostWysłany: Nie 9:09, 08 Paź 2006    Temat postu:

Jedna zasada mnie zjadowiła

Cytat:
1. Do tej pory nie podane nigdzie było, ile trwa szkolenie jednostek. Więc, o ile nie jest stwierdzone inaczej, szkolenie 1 oddziału jednostek trwa 1 turę. Jednocześnie przypominam, że w czasie 1 tury możliwe jest szkolenie 1 oddziału wojska lub (a nie oraz) 1 agenta.


No wybaczcie. Podobno uderzamy w realizm gry. Czyli co, kiedy ktoś szkolony jest w jednymn budynku - których mamy z tymi od agentów w sumie 5 rodzaji - to pozostałe stoją odłogiem i porastają kużem? Zwłaszcza kiedy szkolimy agenta czyli 1 (słownie JEDNĄ) osobe pozostałe 4 budynki stoją odłogiem? Przemyślcie to lepiej...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amras
Ojciec Landarothu



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Vesanai

PostWysłany: Nie 11:43, 08 Paź 2006    Temat postu:

,,Cytat:
1. Do tej pory nie podane nigdzie było, ile trwa szkolenie jednostek. Więc, o ile nie jest stwierdzone inaczej, szkolenie 1 oddziału jednostek trwa 1 turę. Jednocześnie przypominam, że w czasie 1 tury możliwe jest szkolenie 1 oddziału wojska lub (a nie oraz) 1 agenta. "

Spokojnie Coen, możliwe że być może będzie tak że będzie można szkolić jednocześnie jednostkę piechoty, jeździecką i strzelniczą jednocześnie...zostaw to gronowi MG do rozważenia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Revan-zapomniałem :P
Gość






PostWysłany: Nie 11:53, 08 Paź 2006    Temat postu:

Ja się zgadzam z Coenem w 100% trzeba być konsekwentnym w tym co się robi. A co do gry -może się myle ale to moje odczucia - Jestem w trakcie przypominania sobie tych wszystkich zasad noi jak to czytam to gra wydaje mi się straaasznie sucha noi w sumie nie wywiera wpływu na wyobraźnie. to tak btw
Powrót do góry
Idvar Hurd
Władca Krainy



Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gehenna

PostWysłany: Nie 12:05, 08 Paź 2006    Temat postu:

Rekrutacja jednej jednostki na turę niezależnie od ilości budynków jest chora w swoim założeniu. Zakładając, że tura trwa rok rekrutacja jednej jednostki w tym czasie jest bezsensowne. Chyba, że pod pojęciem 1 jednostki macie na myśli kilkuosobowy oddział...

Żelazo.... Tak jak Coen powiedział zostawy już buga w spokoju, niech zmany nie działają na to, co już ustalono...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Coen
Władca Krainy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Twierdza Tara, księstwo Pyruna, Landaroth

PostWysłany: Nie 12:22, 08 Paź 2006    Temat postu:

Idvar - owszem jedna jednostka bojowa to 20 chłopa (lub kobiet) na ogół. I jestem w stanie zrozumiec 1 jednostke z jednej "szkoły" ale nie jedna z całej prowincji...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Landaroth: Autorska Strategia Fantasy Strona Główna -> Stare Ważne rzeczy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin